A minap optimalizálásra érkezett hozzánk egy BMW E39 530D. A járgány megérkezése után, rövid ismerkedés a tulajjal, majd rögtön rátértünk a lényegre és elkezdtünk beszélgetni az autó jelenlegi állapotáról. Kiderült, hogy a verdában egy tuningbox is munkálkodik.
/Mi az a tuningbox?
Ahogy a neve is mondja, ez egy kis doboz, ami meghamisítja az érzékelők jelét és ezáltal ér el teljesítménynövekedést. Általában silány minőségűek, hosszú távon pedig akár károsak is lehetnek a turbóra és/vagy az üzemanyagrendszerre.
Miben különbözik ez a chiptuningtól?
A chiptuning során az autó gyári szoftverét módosítjuk és ezáltal növeljük az autó teljesítményét, teljesen biztonságos módon./
Most, hogy ezt tisztáztuk térjünk is vissza az autóra. A BMW E39 530D, gyárilag 184 lóerős és 410 NM nyomaték dolgozik benne.
Kíváncsiak voltunk, hogy a tuningbox mekkora teljesítménynövekedést eredményezett ezért csináltunk egy próba teljesítmény mérést.
A teljesítménymérés nálunk bevett szokás chiptuning előtt, közben és után is, hogy teljes képet kaphassunk az autó állapotáról és nyomon követhessük a változtatások hatását.
A mérő eszköz egy csúcskategóriás Insoric Dyno, amelyet a kerékre kell rögzíteni és a segítségével valós körülmények között mérhetjük le a verdák teljesítményét. Erről bővebben ide kattintva olvashatsz.
(Teljesítménymérés tuningbox-os változat)
A mérés szerint a tuningbox-os rásegítés jócskán megdobta a lóerőket. 208LE és 471 NM lett a mért adat.
Ezután eltávolítottuk a tuningboxot, hogy teljes képet kaphassunk az autó állapotáról, valamint szerettük volna megtudni, hogy csinált-e bármi kárt a tuningbox. Szerencsére nem találtunk rendellenességet és az autó hozta a gyári értékeket. 182 LE és 430 NM.
(Teljesítménymérés tuningbox vs. gyári beállítás)
Ezután következett az igazán nagy durranás, ugyanis elkészítettük a beállítás első verzióját. Minden beállítást egyedileg írunk meg és messze elkerüljük a tucat szoftvereket, amiket a legtöbb sufniban erőltetnek rá az autókra.
Az első beállítás eléggé erős lett és egy kicsit füstölt is miatta az autó. Igaz, hogy valakinél menő a Smoke&Charm stílus, de mi inkább készítettünk egy újabb beállítást.
Ezzel az új, óvatosabb beállítással remekül teljesített a verda a próbakörön. Füstmentesen húzott a vas és érzésre is sokkal erősebben emelte az orrát, mint korábban.
Eddig ez szép és jó, de ideje volt számadatokkal is bizonyítani amit a próbakörön megtapasztaltunk, szóval következhetett a mérés. 215LE és 575NM lett a végeredmény, amivel jócskán rávertünk a tuningbox-ra.
(Teljesítménymérés tuningbox vs. Karcagtuning beállítás)
Lóerőt tekintve, a csúcsteljesítményen nem emeltünk sokat, hiszen a biztonság egy rendkívül fontos szempont. Nem feltétlenül kell kihasználni az autóban lévő tartalékokat. A chiptuning lényege, hogy megtaláljuk azt az optimális határt, amikor az autó nagyobb teljesítményre képes de az alkatrészek semmilyen károsodást nem szenvednek.
Azonban a hasznos zónában lóerők tekintetében is jócskán odavertünk a tuninboxnak, hiszen itt +30 LE többlet jelentkezik. (a fenti képen)
Gyári adatok: 184 LE, 410 NM
Tuningbox: 210 LE, 475 NM
Karcagtuning optimalizálás: 215 LE, 575 NM
Szeretnéd, hogy a Te verdád is jobban teljesítsen? Akkor itt tudsz ajánlatot kérni: chiptuningkarcag.hu/ajanlatkeres/